21 listopada obchodzimy Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień, powstał on w 1973 roku w Stanach Zjednoczonych pod nazwą World Hello Day.
Jaki kolor ma Dzień Życzliwości? Żółty to barwa przekazująca szczęście, optymizm i życzliwość.
R A Z E M T W O R Z Y M Y D Z I E Ń Ż Y C Z L I W O S C I
2 października 72 uczniów naszej szkoły wzięło udział Wielkim Teście Cambridge. Łącznie do testu przystąpiło 520 uczniów z 16 szkół średnich w Radomiu. Udział w tym wydarzeniu był dla młodzieży znakomitą okazją do sprawdzenia swojej wiedzy z języka angielskiego na poziomie B2 lub C1. Dodatkowo uczniowie zapoznali się z formułą egzaminu Cambridge, który jest honorowany na całym świecie. Miło nam poinformować, że dwie uczennice naszej szkoły zostały wyróżnione w konkursie, który towarzyszył imprezie.
Jednym z 5 laureatów została Joanna Pawelczyk z klasy 4B wygrywając semestr nauki w szkole językowej Perfect. Dodatkowo organizatorzy wyróżnili 6 osób, w tym Wiktorię Wiśniewską z klasy 4H, która otrzymała voucher podarunkowy.
Serdecznie gratulujemy.
Dnia 14 listopada 2024r. uczniowie klasy 2A (grupa z rozszerzonym językiem angielskim) wraz z p. Iwoną Rembowską odwiedzili Mazowieckie Centrum Sztuki Współczesnej Elektrownia w Radomiu. Uczniowie mieli możliwość uczestniczenia w niekonwencjonalnej lekcji języka angielskiego w otoczeniu sztuki współczesnej.
Podstawą i inspiracją dla tej lekcji była wystawa artysty Pawła Kowalewskiego pt. Porażka rozumu, w ramach której uczniowie mogli obejrzeć dzieła artysty stworzone w ciągu ostatnich siedmiu lat. Są to nie tylko obrazy, ale także rzeźby, instalacje oraz prace stworzone z użyciem fotografii.
Przed rozpoczęciem zwiedzania wystawy młodzież została powitana przez pana Andrzeja Łukomskiego - pomysłodawcę projektu i wysłuchała ciekawego wprowadzania kuratora wystawy, pana Pawła Witkowskiego. W czasie zwiedzania uczniowie nie tylko mogli oglądać i podziwiać dzieła Pawła Kowalskiego, ale mieli też za zadanie wybrać jeden obraz i zapoznać się z jego opisem w języku angielskim. Mogli robić notatki i zapisywać ciekawe informacje o tym dziele. Po obejrzeniu wystawy młodzież uczestniczyła w warsztatach przygotowanych i prowadzonych przez pana Andrzeja Łukomskiego. Mieli napisać po 2 pytania w języku angielskim dotyczące tych dzieł i następnie losowali je aby na nie odpowiedzieć. Ale największą niespodzianką dla całej grupy, tuż przed samym wyjściem z wystawy, okazała się niespodziewana wizyta autora dzieł, pana Pawła Kowalewskiego, który przywitał się z grupą i zrobił sobie wspólne zdjęcie. Dzięki merytorycznemu wsparciu pracowników Elektrowni, panom Andrzejowi Łukomskiemu i Pawłowi Witkowskiemu talekcja językowa stała się fajną przygodą, a jej uczestnicy nie tylko poznawali nowe słowa i zwroty, ale też dobrze się bawili, rozwijali twórcze myślenie i wrażliwość estetyczną.
Zajęcia okazały się ciekawą alternatywą dla tradycyjnych lekcji przeprowadzanych w szkole.
W dniu 12 października 2024r. gościliśmy ponownie Fundację My Future wraz z grupą młodzieży z Grecji, z Aten. Tym razem celem tej wizyty było wspólne przygotowanie i przeprowadzenie Debaty Oksfordzkiej w języku angielskim. W debacie uczestniczyły dwie czteroosobowe drużyny, każda składająca się z trzech uczniów z klasy 2A oraz po jednej osobie z Grecji. Obie drużyny toczyły uporządkowany spór wokół prawdziwości postawionej w debacie tezy, wobec której zajęły ustalone wcześniej w wyniku losowania stanowisko. Zadaniem jednej z nich (propozycji) było zgodzenie się z tezą, podczas gdy druga drużyna (opozycja) musiała tezę zaprzeczyć lub obalić.
Tematem tej debaty było stwierdzenie: „Władze państw europejskich, idąc śladem Finlandii, powinny zakazać płatnych korepetycji”.
Publiczność, którą stanowili pozostali Grecy oraz reszta klasy 2A, przejęła rolę sędziów.
Debatę wygrała drużyna opozycji, która przedstawiła lepiej przeanalizowane argumenty i skutecznie podważyła argumentację oponentów.
Warsztat zakończył się omówieniem zdobytych umiejętności, takich jak pewność siebie w wystąpieniach publicznych , umiejętność pracy zespołowej oraz krytyczne myślenie. Stanowiło to cenne doświadczenie dla wszystkich uczestników debaty i pozwoliło też spędzić czas w miłej atmosferze w gronie miedzynarodowym.
Szczególne podziękowania za współpracę i pomysły kierujemy w stronę Fundacji My Future, pani Natalii Różańskiej, panu Jakubowi Mirkowskiemu, prowadzącemu debatę, jak również wolontariuszce Fundacji a równocześnie uczennicy klasy 3C naszej szkoły Gabrysi Michalec, za współpracę przy organizacji projektu. Ale przede wszystkim chcemy podziękować za ogromne zaangażowanie i pogratulować wspaniałej postawy uczniom klasy 2A, którzy w sposób niezwykle dojrzały i profesjonalny zaprezentowali się podczas tej debaty.
Iwona Rembowska i Katarzyna Kluczny
Samodzielne wykonywanie doświadczeń, nie tylko sprawia, ze wiedza zostaje na dłużej i jest lepiej zrozumiana, ale też sprawia ogromną przyjemność.
Udało nam się zaciekawić nowoczesnym wykorzystaniem nauki, ale i trochę podgrzać atmosferę.
Z okazji Święta Niepodległości w naszej szkole w dniu 8 listopada całą społeczność szkolna o 11:11 odśpiewała hymn
a następnie odbyła się akademia przygotowana przez klasy: 3a i 2a, podczas której wykonany został taniec z flagami.
Klasy pierwsze wzięły udział w konkursie " Śpiewamy pieśni patriotyczne".
I miejsce zajęła klasa 1b,
II miejsce dla 1e,
III miejsce dla pozostałych uczestników.
Wszystkim gratulujemy
Daria, nasza uczennica z klasy 2, przystąpiła do etapu szkolnego IX edycji Olimpiady Statystycznej organizowanej co roku przez Główny Urząd Statystyczny oraz Polskie Towarzystwo Statystyczne. Celem Olimpiady jest upowszechnianie wiedzy i rozwijanie umiejętności z zakresu statystyki w obszarze analiz społeczno- gospodarczych. W ramach trójstopniowej rywalizacji spośród uczestników zostanie wyłonione grono finalistów i laureatów. Trzymamy kciuki!
W dniu 29.10 reprezentaci klas pierwszych i drugich uczestniczyli w szkolnym Konkursie wiedzy o Halloween. Zawodnicy sprawdzili swoją wiedzę na temat symboli i tradycji związanych z Halloween w quizie oraz rozwiązując wylosowane zagadki. Na koniec na uczestników czekało zadanie- niespodzianka tj wykonanie mumii:) Zwycięzcami konkursu zostały uczennice klasy 2b, drugie miejsce przypadło reprezentantkom klasy 2c, a trzecie - klasie 1c i 2d. Dodatkową atrakcją okazał się być również słodki konkurs "cukierkowy", w którym słoik pełen słodyczy trafił do Antoniego Pieczeniaka z klasy 3s. Wszystkim uczestnikom dziękujemy za wspólną zabawę i gratulujemy zwycięzcom. Organizatorkami konkursu były: Magdalena Kosiec i Zuzanna Bogdańska-Frąk.
Dnia 24.10.2024 r. uczniowie klasy IV B/j pod opieką pp.: Katarzyny Kluczny i Agnieszki Stępień odwiedzili Muzeum Historii Radomia oraz pobliski Kościół Ewangelicko–Augsburski. W muzeum przewodnik opowiedział o znaczeniu ludności niemieckiej w rozwoju Radomia. Poruszone zostały wpływy mniejszości niemieckiej na: infrastrukturę, język, rozwój przemysłowy czy niektóre zapożyczone tradycje m.in. jarmarki. W lekcji zawarto historię Radomia od jego założenia aż po czasy teraźniejsze. Po zakończonym wykładzie klasa wraz z przewodnikiem udała się do Kościoła Ewangelickiego, gdzie dalszą część wycieczki przeprowadził ksiądz Wojciech Rutkowski. Młodzież wysłuchała wielu opowieści parafian z czasów okupacji oraz tego jak wspólnota przetrwała ten okres. Oprócz tego uczniowie poznali etapy, przez jakie przeszedł budynek kościoła. Klasa była zdumioną ilością nowych i ciekawych informacji, jakie pozyskała podczas wycieczki. Zachęcamy do odwiedzenia tych wyjątkowych miejsc – jest to wycieczka jedyna w swoim rodzaju.