Uczniowie klasy 2C pod opieką pani Iwony Rembowskiej udali się na fascynującą wyprawę w przeszłość. Podczas wizyty w Muzeum im. Jacka Malczewskiego mieli okazję zobaczyć wystawę Archeo- Świat i podziwiać autentyczne narzędzia i przedmioty codziennego użytku z różnych epok. Warsztaty archeologiczne pozwoliły im przenieść się w rolę prawdziwych odkrywców. Dzięki wspaniałej przewodniczce odkryli tajemnice epoki kamienia, brązu i żelaza. A na warsztatach sami stworzyli własne skarby z gliny!
W dniu 16 stycznia 2025r. nasi uczniowie z klas: 2A, 1B, 3B, 3C, wraz z panią Iwoną Rembowską wzięli udział w wyjątkowym wydarzeniu organizowanym przez Fundację My Future w Kamienicy Deskurów. Podczas międzynarodowego projektu Future of Career, mieli okazję zobaczyć i wysłuchać jakie pomysły i rozwiązania można wykorzystać w planowaniu swojej kariery zawodowej. Naszą szkołę reprezentowała Gabrysia Michalec z klasy 3C, liderka fundacji My Future i aktywna wolontariuszka, wśród uczestników znalazła się również Hania Wołoszyn z tej samej klasy, która prezentowała projekt wraz ze swoją grupą.
Uczniowie klas 3S i 3H pod opieką Pani Agnieszki Gierwatowskiej uczestniczyli w spotkaniu z doradcami zawodowymi w Powiatowym Urzędzie Pracy. Wcześniej mieli możliwość zapoznać się z informacjami na korytarzach urzędu. Spotkanie prowadziły: Katarzyna Kloch i Justyna Swora.
Dziękujemy za dużo przydatnych informacji.
Uczniowie klasy 3S wraz z panią Iwoną Rembowską zorganizowali pasjonującą debatę oksfordzką w języku angielskim, poruszając niezwykle aktualne pytanie: Czy formalna edukacja jest niezbędna do osiągnięcia sukcesu?
Przebieg debaty
Zgromadzona publiczność, czyli klasa 2a, miała okazję wysłuchać przekonujących argumentów zarówno zwolenników, jak i przeciwników tradycyjnego modelu edukacji. Dyskusja toczyła się na wysokim poziomie, a uczestnicy debaty prezentowali szeroką wiedzę i umiejętność posługiwania się językiem angielskim.
Główne argumenty
10 stycznia.2025 r. klasy 2A, 2F, 2G, 3B i 3H pod opieką nauczycieli VLO uczestniczyły w pokazach chemicznych zorganizowanych przez Panią prof. Elżbietę Świderek przy współudziale Pani Agnieszki Gierwatowskiej, Pani Jadwigi Marchlewskiej oraz Pani Beaty Oracz. Nasi uczniowie zostali zaproszeni przez Pana M. Stockiego w podróż po krainie eksperymentów mieniącej się kolorami i wypełnionej dźwiękami (czasem donośnymi). Uwaga widzów została skierowana na obecność nauki w życiu codziennym, a prowadzący pokazy próbował zarazić naszych uczniów swoją pasją i zaangażowaniem.
W dniu 20 grudnia nasza uczennica Gabrysia Michalec z klasy 3C przedstawiła prezentację nowego projektu Fundacji My Future. Projekt Mindful Career Path, którego liderką jest Gabrysia, dotyczy świadomego budowania swojej kariery i skierowany jest do młodzieży szkół średnich.
Gabrysia omówiła główne cele oraz aspekty dotyczące rekrutacji i organizacji całego projektu Mindful Career Path.
Wszystkie szczegółowe informacje dla chętnych uczestników znajdują się w linku poniżej.
Zapraszamy chętnych uczniów.
Klasa 2A kolejny raz udowodniła, że nauka może być nie tylko przydatna, ale także niezwykle przyjemna. Wraz z panią Iwoną Rembowską kolejny raz złożyli wizytę w radomskiej Elektrowni. Uczniowie połączyli przyjemne z pożytecznym, uczestnicząc w nietypowej lekcji języka angielskiego, podczas której mieli okazję obcować ze sztuką współczesną.
Opowiadając o wystawie, kurator Paweł Witkowski, przybliżył młodzieży twórczość trzech artystów: Dariusz Grabusia - Ostatnie dni lata, Dariusza Milczarka - Light Motive oraz Marcina Zawickiego - Bezpieczne miejsce.
Pan Paweł Witkowski przybliżył twórczość tych artystów nawiązując m.in. do słynnego banana - niekonwencjonalnego pomysłu artystycznego. Warsztaty prowadzone przez Andrzeja Łukomskiego były doskonałą okazją do utrwalenia zdobytej wiedzy i ćwiczenia języka angielskiego w praktyce. Uczniowie z zapałem odpowiadali na pytania dotyczące sztuki, a także stworzyli oryginalne Haiku inspirowane jednym z prezentowanych dzieł.
Wizyta w Elektrowni była nie tylko doskonałą lekcją języka angielskiego, ale także okazją do rozwijania zainteresowań artystycznych i poszerzania horyzontów. Młodzież wróciła do szkoły pełna wrażeń i nowych pomysłów.
W dniu 13 grudnia w V LO odbył się świąteczny konkurs piosenki anglojęzycznej. Uczniowie z klas 1b, 1c, 1e, 2d i 2e zaprezentowali swoje umiejętności wokalne wykonując najbardziej popularne światowe przeboje bożonarodzeniowe. Uczestnicy rywalizowali w dwóch kategoriach: indywidualnie i zespołowo. Znakomite wykonania świątecznych utworów oraz świąteczne stylizacje uczestników przeniosły nas w klimat nadchodzących świąt Bożego Narodzenia.
Zwycięzcami tegorocznej edycji konkursu zostali: Karina Pajek z klasy 2e (występ indywidualny) oraz uczennice klasy 1B: Martyna Bukowska, Aleksandra Fajdek, Oliwia Tusińska i Agata Wudarczyk (występ zespołowy). Najlepsi wykonawcy otrzymali atrakcyjne nagrody oraz dyplomy i słodkości. Mamy nadzieję, że tegoroczne zmagania uczestników, możliwość podziwiania talentów uczniów naszej szkoły oraz wyjątkowa atmosfera tego wydarzenia zachęci innych do udziału w przyszłorocznym wydaniu konkursu.
Zapraszamy! Do zobaczenia za rok!
Organizatorki konkursu: Zuzanna Bogdańska-Frąk, Magdalena Kosiec, Karolina Krogulec i Dorota Kacprzak