V Liceum Ogólnokształcące

z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Romualda Traugutta

Dnia 15 stycznia odbyło się kolejne spotkanie naszych uczniów z ich rówieśnikami ze szkół partnerskich w ramach projektu FLUENCY FESTIVAL. Podczas wspomnianego spotkania dyskutowano na temat znaczenia przyjaźni w życiu każdego człowieka. Wszyscy uczniowie byli podzieleni na mniejsze grupy, w których mieli okazję nie tylko wykazać się swoją znajomością języka angielskiego ale także wymienić swoje poglądy na temat przyjaźni czy wzajemnej akceptacji.

W grudniu 2021 roku uczniowie z klasy 2f (Paulina Bartniak , Anna Czerska, Martyna Czubak, Julia Fidor, Amelia Gajewska, Karolina Grduk, Wiktoria Iwańska, Alicja Kalbarczyk, Natalia Kapcia, Julia Knyt, Weronika i Wiktoria,  Kozłowska Dominika, Kuropatwińska Adrianna oraz 1a (Nikola Sobień i Magdalena Sawicka) wraz z opekunem p. Małgorzatą Szczepaniak przystąpili do projektu e-twinning  pt „Fluency Festival”.  Placówki partnerskie to szkoły z Turcji oraz Gruzji. Celem projektu jest przełamanie bariery językowej uczniów w kontaktach z obcokrajowcami oraz zmniejszenie granicy dzielącej  nastolatków pochodzących z różnych krajów.

Pierwszy etap dotyczył prezentacji uczniów oraz ich szkół na platformie e-twinning. Uczniowie nagrywali krótkie filmiki o sobie, swoich zainteresowaniach oraz szkołach w których się uczą.

Kolejnym etapem było spotkanie online naszych uczniów z uczniami oraz nauczycielami szkół partnerskich na platformie zoom  w dniu 6.01, podczas którego jedna z uczennic (z kl 2f Natalia Kapcia) zaprezentowała naszą szkołę . Nasi uczniowie mieli okazję poznać swoich rówieśników, dowiedzieć się jak wyglądają ich szkoły, miejsca zamieszkania, czym się pasjonują.

Wybrani uczniowie klas pierwszych naszej szkoły (1a, 1Bg, 1Cg 1f) realizują w bieżącym roku szkolnym międzynarodowy projekt eTwinning, PsychMe - healthy minds for happy lives.

Projekt ten realizowany jest we współpracy z następującymi krajami: Hiszpanią, Chorwacją, Grecją, Turcją i zakończy się w czerwcu 2020 r. Główne cele projektu obejmują rozpoznanie znaczenia zdrowia psychicznego i czynników, które na niego wpływają (tj. stres, słabo rozwinięte umiejętności rozwiązywania problemów, lęk, depresja itp.) oraz odkrywanie sposobów na poprawę zdrowia psychicznego i ogólnego samopoczucia. Wszystkie zadania projektowe realizowane są przez uczniów w języku angielskim.

Zapraszamy do zapoznania się z naszymi działaniami tutaj: NASZE DZIAŁANIA

Koordynator projektu

Beata Nawrot-Lis


 

    

Czym jest eTwinning? Jakie możliwości oferuje uczniom i nauczycielom? Dlaczego warto realizować projekty eTwinning? Zachęcamy do obejrzenia filmu przygotowanego przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji.