V Liceum Ogólnokształcące

z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Romualda Traugutta

 W ramach programu - Szkoła Myślenia Pozytywnego uczniowie naszej szkoły wykonali zadanie przeznaczone na listopad Tematem zadania był: Samorozwój przez sztukę

Uczniowie mieli za zadanie wykonać instalację – czyli wieloelementową realizację artystyczną w konkretnej przestrzeni zastanej lub konstruującą taką przestrzeń. Instalacja to inaczej dzieło plastyczne o przestrzennych walorach zbudowane przez artystę i dopasowane do konkretnej przestrzeni. Każda z instalacji musiała zaistnieć w bardzo ograniczonej zastanej przestrzeni szkolnej i ograniczała się do użycia tanich i prostych w użyciu przedmiotów(środków wyrazu)

I tak:

1.Jak dbamy o siebie nawzajem w klasie – ten temat wybrała sobie klasa 1h – nazwaliśmy ją covidowa – ilustruje obecny problem – jest w niej wszechobecny wirus, szkielet, który może symbolizować śmierć ponadto takie znaki czasu jak: rękawiczki, maski oraz strzykawki, a wszystko to ma nas chronić przed zakażeniem. Klasa 1f natomiast – wykorzystała materiały z przesłanej paczki (plakaty oraz jabłka) i odniosła się tym samym do zdrowego odżywiania.

2. Nasza klasa razem dla innych – Klasa 1a - chciała zademonstrować chęć pomocy dla tych, którzy same o nią nie poproszą, a mianowicie pomoc dla zwierząt.

3. Moje emocje – tu uczniowie z 3 klas – 1c, 1b, 1g - stworzyli instalację, która zostanie z nami na dłużej. Uczniowie mieli wykonać techniką origami ptaka. To jaki będzie jego kolor i wielkość miało zależeć od tego jak się czujemy – czy jesteśmy niebieskim ptakiem czy np. czarnym krukiem, albo białym gołębiem.

4. Kim jestem i jak się czuję ? – klasa 1d próbuje odpowiedzieć na to pytanie wprowadzając do swej instalacji postacie bez twarzy – na ich miejscach może znaleźć się każdy z nas, szczególnie gdy trafi w obce nieznane mu środowisko.