V Liceum Ogólnokształcące

z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Romualda Traugutta

10 kwietnia odbył się finał I Szkolnej Debaty Oxfordzkiej, podczas której zmierzyły się klasy 3D (strona propozycji) i 3H (strona opozycji).

Debata oksfordzka to forma dyskusji, w której dwie drużyny prezentują przeciwstawne stanowiska – jedna popiera postawioną tezę (propozycja), druga jej się sprzeciwia (opozycja). Każda strona ma określony czas na przedstawienie argumentów i odpowiedzi na wypowiedzi przeciwników, a całość odbywa się według ściśle określonych zasad. To nie tylko sprawdzian wiedzy, ale też umiejętności logicznego myślenia, argumentacji i kultury dyskusji.

Tematem debaty było niezwykle aktualne i inspirujące zagadnienie:
„W dobie indywidualizacji nauczania tradycyjne ocenianie stopniowe jest anachroniczne i wymaga zastąpienia bardziej elastycznymi metodami, które mogą lepiej odzwierciedlać rzeczywiste umiejętności i postępy uczniów.”

Obie drużyny zaprezentowały wysoki poziom merytoryczny i świetnie przygotowane argumenty. Publiczność miała okazję wysłuchać wielu ciekawych i różnorodnych punktów widzenia. Po zaciętej, pełnej pasji debacie zwycięstwo przypadło reprezentacji klasy 3H – serdeczne gratulacje!

Ogromne brawa należą się jednak wszystkim uczestnikom – za zaangażowanie, rzetelne przygotowanie i odwagę. Dziękujemy zaproszonym gościom, rodzicom oraz Dyrekcji za obecność i ciepłe słowa uznania.